dissabte, 1 de setembre de 2007

L’aeroport de Girona per dins

El divendres 24 d’agost la UGT de les comarques gironines va presentar davant de la inspecció de treball una denúncia, amb documentació gràfica –fotos-, a on es denuncia en quines condicions han fer la seva feina els treballadors de LESMA -empresa que fa l’embarcament i carrega les maletes de Ryanair-. Dir que tota aquesta informació i d’altre ja ha estat notificada amb anterioritat a la direcció de l’aeroport AENA, i que algunes situacions ja s’han solucionat. Però el que els treballadors tinguin un espai de descans digne i puguin anar al lavabo o dutxar-se després d’una jornada frenètica carregant i descarregant maletes ja fa un més que està així, tot perquè Ryanair – Lesma, no volen contractar una empresa de neteja i comprar mobiliari digne perquè els treballadors tinguin el seu espai de descans.
No volem ni generalitzar que tot l’aeroport de Girona, estigui tot igual per dins –però un tros si-, ni crear una mala imatge de l’aeroport en un moment de creixement. Però tampoc volem deixar de posar de manifest la passivitat i desídia en que actua en certs moments AENA i tot i que amb Lesma hem aconseguit salarialment l’aplicació del conveni, no posi els mitjans mínims i necessaris als treballadors. Esperem que aquesta denúncia i el fet que hagi sortit als mitjans de comunicació, faci que situacions com aquestes no tornin a passar.
Aquest és un exemple que no volem que es generalitzi, i per tant la qualitat, la competitivitat i la imatge de l’aeroport han de ser per fora i per dins. És per això, i en la perspectiva dels traspàs dels aeroports de Girona, Reus, Sabadell,... sota el paraigües de l’empresa pública amb suposada participació social AEROCAT, a on la UGT volem participar-hi i decidir. Volem que l’aeroport de Girona millori la seva gestió interior i exterior, aquest aeroport ha passat de no sortir al mapa ha ser-ne un de referència en pocs anys, ara és el moment i aquest casos o posen en evidencia que en el traspàs i la nova, i esperem que millor, gestió de l’aeroport la presència dels agents socials és fonamental, si sumem totes les empreses que actuen a l’aeroport i el seu nombre de treballadors i treballadores és evident que cal una direcció amb visió no només empresarial, sinó també i igual d’important política i social.
Actualització: segons surt publicat, avui 2 de setembre, al diari de girona, la Generalitat ha pressionat Aena perquè Lesma possi en condicions les instal·lacions que gestiona. per tant aquest cop la pressió sindical i mediàtica ha estat útil per millorar les condicions de treball i la Generalitat ha fet el que tenia que fer. Encara no és moment de celebració primer s'han de veure el canvis.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

El diari de Girona es mulla:
http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pNumEjemplar=2800&pIdSeccion=4&pIdNoticia=216533&pIndiceNoticia=0

i s'alinea amb la UGT.

i acaben:

D´altra banda, les institucions gironines i catalanes que col·laboren amb Ryanair no haurien de mirar cap a un altre costat. No tot val per potenciar l´aeroport.

QUE TRASPASSIN ELS AEROPORTS JA!!

Anònim ha dit...

La Diputació,l' Ajuntament i el Delegat territorial de Girona haurien de ser els primers en voler una bona imatge.
Els de la UGT ja vau tenir fa molt temps un contenciós amb Ryanair.Us va ajudar la senyora Pia Bosch o se´n va desentendre i només va sortir a la foto per intentar solucionar el tema?

Camil Ros ha dit...

Si volem participar en la gestió dels aeroports, entre d'altres motius es perquè quan els problemes són anomenats "laborals", no són tan importants o prioritaris com d'altres de l'agenda mediàtica, i després ens trobem aquestes coses, és aplicable als aeroports i d'altres llocs públics.

Maiol Sanaüja ha dit...

Molt ben dit Camil!

PS: T'enllaço. No sé si fer-ho en l'apart de JERC, com a nostàlgic que sóc jejeje, o al d'ERC? Tu tries ;)!

Joan Muntada i Hars ha dit...

No podem perdre de vista que Ryanair, és una empresa que cau majoritariament bé (entre els ciutadans) perquè ha popularitzat el volar a Girona, per això a alguns polítics els costava i els costa encara mullar-se quan parlem d'ella.
Si hom repassa l'hemeroteca veurà que és una companya que amb xantatges ha aconseguit doblegar governs (vegeu Ryanair a Bèlgica, per posar un exemple).
En els anteriors contènciosos de UGT amb Ryanair, va haver-hi de tot, polítics valents i altres menys, però qui va fer el gruix de la feina, qui em consta que es va mullar de debò després de coneixer "personalment" als irlandesos i les seves formes, fou la direcció de Relacions Laborals de la "Gene" dirigida en aquells moments per la Mar Serna, avui consellera de Treball.
Vaig viure-ho de primera mà!
Va ser un procés llarg i doloròs, amb un munt de treballadors que varen perdre aquella mala feina, però feina al cap i a la fi.

Joan