Allò que fa menys d’un any era força habitual en el nostre entorn familiar, de feina i d’amistats que algú es compres un pis o es canvies el cotxe, ara passa a l’escenari de l’excepció.
Comprar un pis o un cotxe, són dos dels elements més importants i visibles, de que la gent té diners i que l’economia va be, ja que són de les compres més importants, principalment pel seu preu.
I per tant els primers gran símptomes de la crisi econòmica ja els tenim aquí, és quan primer, és a dir fa uns sis mesos, comencen a baixar forta la venda de vivendes i ara just arribar a l’estiu comencen també de forma contundent les vendes de cotxes, aquell pis petit és pot esperar a canviar-lo i aquell cotxe amb cinc anys pot encara aguantar uns quants anys més.
La crisi de confiança en el futur més immediat està present en la majoria de les nostres converses habituals, i el seu efecte domino aquest setembre ja l’estem veien en moltes dades que comencen a indicar una tendència negativa, fins a on arribarà aquesta és la pregunta que ningú te la resposta.
Ni pisos ni cotxes és venen, aquest fet ja té conseqüències reals: crisis clara en el sector de la construcció amb un creixement molt alt de l’atur, i expedients de regulació d’ocupació en l’auxiliar de l’automòbil i baixades de producció en les fabriques d’automòbils. Si el consum baixa la crisi creix, tenim ja dos sectors clarament afectats si baixa el consum de manera clara en d’altres productes tindrem més sectors afectats per la destrucció d’ocupació, i si la gent perd la feina o la veu en perill no consumeix tant i cercle viciós pot produir una cascada de fets tràgica.
Ni pisos ni cotxes, quin ni serà el proper i fins a on arribaran els ni.
Comprar un pis o un cotxe, són dos dels elements més importants i visibles, de que la gent té diners i que l’economia va be, ja que són de les compres més importants, principalment pel seu preu.
I per tant els primers gran símptomes de la crisi econòmica ja els tenim aquí, és quan primer, és a dir fa uns sis mesos, comencen a baixar forta la venda de vivendes i ara just arribar a l’estiu comencen també de forma contundent les vendes de cotxes, aquell pis petit és pot esperar a canviar-lo i aquell cotxe amb cinc anys pot encara aguantar uns quants anys més.
La crisi de confiança en el futur més immediat està present en la majoria de les nostres converses habituals, i el seu efecte domino aquest setembre ja l’estem veien en moltes dades que comencen a indicar una tendència negativa, fins a on arribarà aquesta és la pregunta que ningú te la resposta.
Ni pisos ni cotxes és venen, aquest fet ja té conseqüències reals: crisis clara en el sector de la construcció amb un creixement molt alt de l’atur, i expedients de regulació d’ocupació en l’auxiliar de l’automòbil i baixades de producció en les fabriques d’automòbils. Si el consum baixa la crisi creix, tenim ja dos sectors clarament afectats si baixa el consum de manera clara en d’altres productes tindrem més sectors afectats per la destrucció d’ocupació, i si la gent perd la feina o la veu en perill no consumeix tant i cercle viciós pot produir una cascada de fets tràgica.
Ni pisos ni cotxes, quin ni serà el proper i fins a on arribaran els ni.
1 comentari:
I aquests d' ICV del govern que com que no entenen res de política industrial es dediquen a comprar els cotxes oficials a Alemania , així crearem ocupació a l' estranger i les fàbriques de Martorell (Catalanes )que tanquin, total el senyor Boada, la parella feliç i en romeva ja tenen cadira assegurada i els altres cal anar en bicicleta , aquesta és la seva ideologia.
Publica un comentari a l'entrada