Demà al matí haig d’anar a Barcelona, com que en teoria no haig de tornar tard ni tampoc al migdia, perfectament podria anar-hi amb tren. Seria el lògic i políticament correcte: per comoditat, si no et toca anar dret, per temps de trajecte, per ajudar a la mobilitat,... i fins i tot per somiar que algun dia aquest mateix tren podria ser TGV, o millor encara: per celebrar que fa tres anys que el TGV passa per Girona –recordeu que la primera data d’arribada que van donar va ser el 2004-.
Ara bé, demà a Barcelona haig d’arribar-hi a una hora en concret i vaig per feina, no vaig a passejar, no me’n vaig de vacances a la capital,... Quin em garanteix la puntualitat del tren?. Som diumenge a la tarda i tot mirant i escoltant el 3/24, diuen que tot i restablert el trànsit després de l’accident de l’Euromed, hi tornen a haver retards i cancel·lacions de trens, que faig demà?.
Quan no és un accident, és un averia, i sinó les dues a la vegada. Des de l’ignorància de la gestió del transport públic, però des del coneixement com a usuari cada cop menys habitual. Afirmo que cal un canvi, com diria aquell, radical. No podem estar promocionant i generant una cultura de l’ús del transport públic per davant del cotxe, i llavors ens trobem amb un servei que no dona una resposta necessària.
Segurament demà agafaré el cotxe, ja sé que trigaré més, o no, que no podré llegir o dormir en el tren, que contaminaré, que a les rondes faré cua,... És una manera, si voleu masoquista, de reivindicar un transport públic de qualitat.
Vull un Catalunya Express Girona - Barcelona: a on pugui seure sigui l’hora que sigui, amb més horaris de dia i de nit i que arribi a l’hora anunciada, s’accepta un retard de 15 minuts. I somio que algun dia tindrem el TGV amb uns preus adequats per a tothom que utilitza el tren.
Ara bé, demà a Barcelona haig d’arribar-hi a una hora en concret i vaig per feina, no vaig a passejar, no me’n vaig de vacances a la capital,... Quin em garanteix la puntualitat del tren?. Som diumenge a la tarda i tot mirant i escoltant el 3/24, diuen que tot i restablert el trànsit després de l’accident de l’Euromed, hi tornen a haver retards i cancel·lacions de trens, que faig demà?.
Quan no és un accident, és un averia, i sinó les dues a la vegada. Des de l’ignorància de la gestió del transport públic, però des del coneixement com a usuari cada cop menys habitual. Afirmo que cal un canvi, com diria aquell, radical. No podem estar promocionant i generant una cultura de l’ús del transport públic per davant del cotxe, i llavors ens trobem amb un servei que no dona una resposta necessària.
Segurament demà agafaré el cotxe, ja sé que trigaré més, o no, que no podré llegir o dormir en el tren, que contaminaré, que a les rondes faré cua,... És una manera, si voleu masoquista, de reivindicar un transport públic de qualitat.
Vull un Catalunya Express Girona - Barcelona: a on pugui seure sigui l’hora que sigui, amb més horaris de dia i de nit i que arribi a l’hora anunciada, s’accepta un retard de 15 minuts. I somio que algun dia tindrem el TGV amb uns preus adequats per a tothom que utilitza el tren.
4 comentaris:
La mobilitat és un tema important en el nostre país.Però si tothom fa com tu, i pren el cotxe per anar aBarcelona , apart d'econòmicamnet molt més car, mai ho arreglarem.em sembla que la teva visió és equivocada, company Camil,hauries de ser conseqüent amb el que digueu, mobilitat pública i segura.
Anar una persona a Barcelona en cotxe li costa més o menys 30€, anar-hi en tren en costa 14.això tampoc compta per tu?
estic d'acord amb el post anar a barcelona amb tren, cada dia és pitjor i durant l'estiu més.
Crec que hauries de continuar anant en tren, i no cal que somiïs un TGV a l'abast de tothom això pels nostres governs és impensable!
el que sí hem de lluitar és per tenir un Catalunya exprés a l'abast de les necessitats dels treballadors a les dues ciutats.Horaris correctes,preus assequibles, pocs retards, i mínimes comoditats com poder seure en cadires netes.
Uns hi altres fan/fem servir un mil·lió d'excuses per no renunciar al cotxe!
No són les cues! no són les emissions de gasos! no són els riscos associats als cotxes! no són les externalitats, no és el temps de més perdut! no són el "eurus" cremats en benzina...
tot això no són raons suficients...
No! com que surt a la premsa i a la tv que els trens no van bé, que s'espatllen, que arriben tard, que la renfe és molt dolenta, etc.
Ens apressem a dir, veus perquè no vaig en tren!
La sostenibilitat, l'eficiència energètica..., tot això tan sols són discursos per a polítics, els seus tècnics i algun que altra sindicalista!!
Em consta que hi ha un bon grapat de sindicalistes que venen de bcn a girona (i tornen a bcn!) cada dia en tren!
Deuen ser agosarats aventurers!!
La millor manera d'aconseguir la millora del transport públic no pot ser deixar d'emprar-lo!
La millor manera de garantir-se arribar a BCN a una hora determinada un dia feiner és afegir una hora al temps de recorregut normal, i encara...
Publica un comentari a l'entrada